Gestuz

Gestuz balancerer elegant mellem det underspillede, afslappet chikke og markante, strømlinede silhuetter. Mærket er blevet synonym med en sikker, modig og eftertragtet garderobe til den moderne kvinde. Med en kontemporær tilgang til det formelle og en ny synsvinkel på skandinavisk enkelthed, skalber Gestuz hver sæson kollektioner præget af cool og sofistikerede go-to styles i smukke detaljer med uventede detaljer. Det er tøj, der fanger nuancerne i hvad det vil sige, at være kvinde i dag - både for drømmerne og realisterne.

Gestuz balancerer elegant mellem det underspillede, afslappet chikke og markante, strømlinede silhuetter. Mærket er blevet synonym med en sikker, modig og eftertragtet garderobe til den moderne kvinde. Med en kontemporær tilgang til det formelle og en ny synsvinkel på skandinavisk enkelthed, skalber Gestuz hver sæson kollektioner præget af cool og sofistikerede go-to styles i smukke detaljer med uventede detaljer. Det er tøj, der fanger nuancerne i hvad det vil sige, at være kvinde i dag - både for drømmerne og realisterne.

Gestuz

Gestuz har ry for at være dygtige til at ramme tidens trends. Tøjmærket brød for alvor igennem i slutningen af 00’erne, da det var på mode at gå i tøj med læder og nitter. Siden er trenden skiftet og brandet har bevæget sig hen mod en mere feminin og farverig stil med flere detaljer, der rammer en bredere målgruppe.

Gestuz er ikke kun populært herhjemme i Danmark. Den skandinaviske stil med det rå, men elegante look, har også fanget udlandets interesse. Tøjet bliver solgt i mere end 25 lande verden over, og trækker overskrifter i nogle af verdens mest anerkendte modemagasiner -Cosmopolitan, Elle, og The Times er på listen.

  

Gestuz rammer en bred målgruppe

 Gestuz har fokus på at levere et kvalitetsprodukt med et flot design til en overkommelig pris. Det betyder, at mærket både henvender sig til kvinder, som køber billigt og kvinder, som køber dyrt tøj. Kundelisten inkluderer derfor alt fra den almindelige danske kvinde til verdensstjerner som Kate Hudson, Rita Ora og Jessica Alba.

I år fylder Gestuz rundt. 10 år siden er det, at det populære tøjmærke blev skabt. Det blev fejret med tøjmærkets første butik i hjertet af København på Store Regnegade nr. 2. Åbningen af butikken kom samtidig med lanceringen af efterårs-vinterkollektion, der hylder 1970’ernes frigjorte liv i Paris. I butikken vil man kunne købe mærkets seks årlige tøjkollektioner samt sko, støvler og accessories.

 

Sådan sikrer Gestuz sig, at tøjet er med på moden

Det er ikke uden grund, at Gestuz er blevet et af de førende tøjmærker til kvinder i Danmark. Andre tøjmærker designer deres kollektioner flere sæsoner ud i fremtiden. Det betyder, at de har lang tid til at gøre tøjet perfekt. Det betyder dog også, at tøjet kan være gået af mode, inden det lander i butikkerne. Gestuz skiller sig ud ved også at lave en ekspress-kollektion kort inden, den lander på hylderne. Det sikrer, at tøjet følger tidens seneste trends.

I AW18 (efterårs/vinterkollektionen for 2018) er det eksempelvis polkaprikker, der er tidens store trend. Sanne Sehested, stifteren af mærket, opdagede trenden og lavede en hvid Gestuz kjole med polkaprikker. Den er blevet et kæmpe hit blandt modebevidste kvinder og indflydelsesrige bloggere.

    

Gestuz nomineret til prestigefyldt pris

I år er tøjmærket nomineret til ALT for damernes prestigefyldte designpris, Guldknappen. Prisen, der er blevet uddelt i 30 år, hædrer tre danske designere, der har udmærket sig særligt i det forgangne modeår med kommerciel succes, flotte designs og vellykket branding. Vinderen kåres ved i et modeshow i august og løber med en guldknap i 18 karat rødguld med brillanter, designet af Charlotte Lynggaard. Gestuz er nomineret med Second Female og Birgitte Herskind.

Italian Boots er ejet af Millian | Lertoften 6 | Vejle DK-7100 | Tel: 30278230 | e-mail: info@italianboots.dk | CVR: 31800307 | © 2014 Italian Boots v/Millian